Prin capacitatea lor mare de a dona, corporaţiile joacă un rol esenţial în viaţa organizaţiilor. Din acest motiv, creşterea şi menţinerea unei relaţii semnificative şi productive cu donatorii trebuie să fie un scop permanent al mediului ONG.

În cadrul unui atelier susţinut vineri la Biblioteca Naţională, în cadrul evenimentului de deschidere al   ONGFest –Festivalul Organizaţiilor Neguvernamentale – Nicoleta Deliu, Sefa Departamentului de Comunicare Corporativă şi Afaceri Comunitare al BCR, a vorbit despre cum abordează banca în prezent cererile de finaţare pe care le primeşte şi a prezentat Bursa Binelui, o platformă care le permite organizaţiilor neguvernamentale să atragă donaţii şi care a implicat până în prezent peste 300 de ONG-uri şi peste 15.000 de donatori. În completarea Bursei, vine Campionatul Binelui, o competiţie anuală de proiecte.

La atelier a participat şi John Soleanicov, CEO şi co-fondator Teach for Romania, un program în patru paşi care, prin recrutare, pregătire, integrare şi absolvire, pregătesc tineri valoroşi ca să devină profesori pentru copiii din medii defavorizate, urmărind totodată formarea lor ca agenţi de schimbare în educaţie.

Iată câteva idei punctate de cei doi în atelier:

  • Multe companii mari au în prezent în echipele lor oameni specializaţi, unii dintre ei atraşi chiar din mediul ONG, care se ocupă de parteneriatele cu organizaţiile;
  • Înainte de a cere o donaţie de la o companie, ajută să te informezi cu privire la situaţia în care se află aceasta şi la strategia sa de implicare în comunitate;
  • Alinierea valorilor, profesionalismul, transparenţa şi încrederea sunt, de exemplu, principii după care BCR îşi alege partenerii din mediul ONG;
  • Relaţiile inter-umane şi networkingul sunt esenţiale în stabilirea unui parteneriat şi în creşterea reputaţiei. „N-avem bani pentru toată lumea, dar o cafea putem să bem”, a spus Nicoleta Deliu;
  • ONG-urile nu acordă suficientă atenţie şi timp comunicării. Ideal e ca planul de comunicare să fie construit împreună cu partenerii din companie;
  • Multe proiecte au nevoie de profesionalizare şi scalabilitate pentru a convinge companiile să li se alăture;
  • „Eu nu cer bani, eu vând o idee”, a spus John despre cum abordează fundraisingul;
  • Investiţiile în comunicare dau roade. Un clip de nici 2 minute, care a costat 750 de euro şi a fost făcut de un ilustrator din Cluj, a convins donatori să se implice în Teach for România;
  • Platformele online permit strângerea de donaţii în orice moment al anului. Merită încercate nu numai cele naţionale, ci şi cele globale, unde donaţiile se fac în dolari şi numărul de donatori potenţiali este mult mai mare (Teach for Romania au apelat la globalgiving.org)
  • Unele companii nu vor sa dea bani, dar sunt deschise să ofere alte lucruri
  • Problemele complexe au nevoie de un mod de abordare îndrăznet (Teach for Romania au adus la aceeaşi masă bănci concurente şi le-au convins să-i sprijine)

Să convingi un donator să contribuie la cauza ta ia timp, a adăugat John spre final, spunând ca minimul în cazul Teach for Romania a fost de 3-4 luni. Cu unii donatori, a spus, procesul poate dura ani de zile. Zâmbetul lui arată că nu vede în asta o oprelişte, ci o provocare.

Articol publicat pe: www.cariereonline.ro